Overraskende ting, man kan komme til at læse

Min ældste datter har skæve tænder med dårligt bid der på længere sigt kan føre til alverdens ulykker og skal derfor have bøjle. Og så skal hun også have fjernet et par, nej faktisk tre eller måske endda fire tænder, for at gøre plads til de tænder hun så har tilbage, kan stå pænt ved siden af hinanden. I dag skulle er indgås en aftale om hele forløbet, og sådan en skal skrives under af en forældre, så jeg skulle med til Tandlægeskolen hvor hun går.

Tandlægen var meget sød og vældig god til at forklare hvad problemerne var og hvad der skal ske og hvilke risici der er forbundet med hele indgrebet.

Alt det gik fint

Carla krympede sig måske lidt da jeg til sidst spurgt om jeg kunne få en kopi af hele den fil der ligger på hende, – men jeg er jo dansklærer og jeg underviser blandt andet kursister der er eller skal være tandlæger, så autentisk materiale om tandretning er meget relevant for mig. Og tandlægen var stadig sød og ville gerne lade mig få materialet med på en usb-nøgle.

Bagefter skulle jeg på toilettet

Og det var der dagen overraskende tekst kunne læses.
Hvad var det så jeg lagde mærke til? Var det at der ikke var et udtrykt subjekt på sedlen på væggen på det kønsblandede toilet? Nej det var selve budskabet.

Seddel på toiletvæg.
Ja, det stod der!

For jeg tænker… er det virkelig nødvendigt at skrive sådan en henstilling?
Sidder du nu og spørger dig selv om jeg urinerede på gulvet? -Det gjorde jeg ikke!